Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Odiseja Praksis grupe - povodom godišnjice smrti Mihaila Markovića

Komentari (41) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 29 april 2011 22:13
M.Dj.
Hoce li nam ovi praksisovci [medju bivsim studentima prirodnih nauka ,poznati kao 'SADOMARKSISTI'vec jednom sici sa grbace sa svim svojim intelektualnim
i bioloskim potomcima?
[Uzgred budi receno izbor drustvenog fakulteta u titovo i posttitovo vreme manje je podatak o interesovanjima a vise o koeficijentu inteligencije i moralnom sklopu pojedinca.Mozda je grubo receno ali je vreme da konacno shvatite da filozofski fakultet
nikada nije dozivljavan kao neko intelektualno i slobodarsko steciste,vec kao predmet sprdnje i investicija komunistickog establismenta u stvaranje nesposobnog politickog 'protivnika'kako bi se javni prostor zatvorio za artikulisanje drugacijeg [demokratskog] misljenja.Ko u ovo sumnja neka proseta do elektrotehnickog fakulteta gde ce cuti da je najveca uvreda '...kao da si dosao sa filozofsog...',ili masinskog fakulteta gde se dan-danas svakom zalutalom sporokapirajucem studentu kaze ..'glup si k'o profesor sa pravnog'...]
Preporuke:
1
0
2 petak, 29 april 2011 22:52
Tata-mata
Profesor Brdar je ovim tekstom započeo ozbiljnu javnu analizu fenomena šezdeset-osmaša i praksisovaca. Učesnici tih događaja, i njihovi učenici, čiji su dometi i polazne osnove reljefno opisani u tekstu, zauzimaju i u današnjem društvenom životu Srbije istaknute funkcije, praktično dominirajući u mnogim najvažnijim sferama. Rezultate njihovog delovanja osećamo svi, kroz poraze naše države na mnogim frontovima poslednjih decenija i poslednjih godina. Zato je važno da se proces njihovog demaskiranja nastavi, u objektivnom akademskom tonu, hladne glave i kroz poštenu naučnu raspravu i da se sa njihovim postignićima upozna stručna, ali i najšira javnost što potpunije.
Preporuke:
1
0
3 petak, 29 april 2011 23:41
Milorad Stanojlović
Da bi se ovakav tekst napisao, morate imati dve stvari: itelektualni i moralni integritet. Čitaoci koji znaju o čemu se ovde zbori, lako će rešiti ovu enigmu. Ostali će biti u većini.
Glasam za to da autor ima i jedan i drugi integritet. Zasad, neka to bude dovoljno.
Na kraju, liberalizam je možda malo zastareo, ali sloboda, srpski rečeno, još nije.
Preporuke:
0
0
4 subota, 30 april 2011 00:27
primarius
"...kojima zahvaljujući nije uspelo profilisanje ge­neracijskog iden­titeta."
A sta je to trebao da bude i sta je uopste bio generacijski identitet gospodine Brdar? I sta ce o Vasoj generaciji Misliti i pisati vasa deca zapitaste li se ikada? Divnog li sluha imadoste za raspad komunizma i noseni na krilima ideje oslobodjene i ujedinjene istocne evrope Vasa generacija preuze (ne)odgovornost za ratove i unistenje svih kako tako stvorenih vrednosti.
U Nemackoj je tek Vasa generacija napravila pravi i iskreni otklon od nacizma. Vi ste mu se dobrano priblizili.
Preporuke:
1
1
5 subota, 30 april 2011 03:34
Ultravisitor
Nista, ja samo da prokomentarisem ovog Primarijusa ciji me komentari na ovim stranama mnogo podsecaju na Pacijenta.
Preporuke:
1
1
6 subota, 30 april 2011 04:12
Aleksandar
@primarius

Pobrka nacisto covece sta se mislilo pod "generacija". Radi se samo o generaciji naucnika koji su studirali pod praksisovcima i njihovom NAUCNOM identitetu. Primarius-u sta ti bi da spopadas citavu autorovu generaciju (u smislu rodjenih pedesetih) kad se o tome u tekstu uopste ne radi.
Preporuke:
0
0
7 subota, 30 april 2011 06:36
Ružičasti panter@M.Dj.
Što se tiče koeficijenta inteligencije, smatra se da je inteligencija sposobnost shvatanja činjenica i otkrivanja veza među njima. E sad, neko ima sklonost da otkriva veze između brojeva a neko veze između društvenih fenomena. Ukoliko je zaista inteligentan sa lakoćom će otkrivati veze i u jednoj i u drugoj oblasti. Takvi su, međutim, relativno retki. Preovlađuju srednjaci, da ne kažem mediokriteti, kojima je onda važno da kao dokaz svoje inteligencije potežu vrstu fakulteta koji su završili. I tako su nastali mitovi. Oni sa filozofskog podsmešljivo govore o „glupim tehničarima“ veličajući filozofiju, oni sa tehničkog o „filozofskim zamlatama“ veličajući matematiku, a i jedni i drugi podsmešljivo o pravnicima koji uglavnom ćute.
Što se tiče praksisovaca svi redom su bili naduvani mediokriteti ali vrhunski manipulatori. Mihajlo Marković je zaista bio častan izuzetak.
Preporuke:
0
0
8 subota, 30 april 2011 11:01
za "M.DJ"
Vaš komentar je delom infantilan, a delom primitivan, uz nešto kompleksa. To su klinačka medjufakultetska prepucavanja ("kao da si sa..."), kakvih ima uvek i svuda i komično je iz toga izvlačiti neke dalekosežne zaključke. Nije to komentar za ovako ozbiljan tekst i ozbiljnu temu.
Preporuke:
0
1
9 subota, 30 april 2011 12:40
Marko Gay
Urnebesan tekst o cudima i naravima, nasmejao me je do suza vise od Nusiceve komedije.

Svi koji misle da je Titovo doba bilo sjajno, trebalo bi da procitaju ovde (delimicno nehoticno) dat opis iskompleksiranosti, neznanja, primitivizma i zabokrecine te zemlje, ljudi i sistema.

Kakav narod i njegova elita, takav i rezultat.
Preporuke:
0
0
10 subota, 30 april 2011 13:03
Jasna*
Otuzna i mucna prica o intelektualnom i moralnom beskicmenjastvu,ljudima koji menjaju ideologije i njihovo propagiranje, sa lakocom(pa makar i da se radi o potpuno suprotstavljenim ,kao u ovom slucaju marksisticka i neoliberalna) ,pod uslovom da je u datom momentu vladajuca,naravno uz sve benefite koji takav angazman donosi.
Profesor Mihajlo Markovic je moralna gromada za te likove(kao i autor ovog teksta)
Nazalost poltrona, nikogovica i beskicmenjaka je uvek najvise, zato smo u blatu iz kojeg ne mrdamo.
Preporuke:
0
0
11 subota, 30 april 2011 15:41
bez poente
Profesor Brdar je podastro jedno prilično kontroverzno gledanje o celom našem posleratnom filosofskom pejsažu. Ipak, čini mi se da se on obara na praksisovce više iz perspektive neuspelog marksizma a manje iz uvida u nedovoljnosti i nedorečenosti same njihove oijentacije. Pa, ako je ona i previše nadahnuta Marksovim ekonomsko-filozofskim rukopisima iz 1844. onda bi to unekoliko trebalo obavezivati i samog autora teksta. Tekst je na ivici poruge protagonista i sadržaja pisanija samih praksisovaca što ne bi smela biti ideološka transverzala teksta. Ima, naravno, puno spornih momenata. Ako se praksisovci prozivaju za nemar prema građanskim vrednostima onda neće biti da su ona sva situirana u njemu rodnom kapitalističkom sistemu. Robna proizvodnja nje nastala u takvom okruženju mada je u njemu razvijena do ekstrema. Problem je što praksisovci nisu otvorili drugu perspektivu kritike otuđene političke i ekonomske moći ondašnjeg društva. A za nju je bilo prostora.
Preporuke:
0
0
12 subota, 30 april 2011 15:55
Tanko
@Marko Gay
Ako neko misli da je Titovo doba bilo sjajno.....
Isto tako, gospodine, ako neko misli da je na sjajnom Zapadu sve funkcionisalo bez trenja onda danas vidimio, a neko i iz ličnog iskustva zna, do čega je dovela takva zaluđenost. Mislite da se ovakvim pristupima može doći do pročišćenog uvida u mehanizam i organizam savremenih društava koja unekoliko prevazilaze uobičajene ideološke odrednice? Sumnjam.....
Preporuke:
0
0
13 subota, 30 april 2011 15:55
Vasko Kostojcinoski
Previse mrznje, fobije, negiranja i vlastite frustriranosti sto nije svojstveno za coveka koji se bavi filozofijom.Fenomen Praksisa u datom vremenu njegovog pojavljivanja je daleko komleksniji i zahteva visok nivo filozofske nepristrasnosi.Ocekivao sam takav pristup koji je itekako neophodan u uslovima zagusljive epigonske, duhovne i ideoloske atmosvere u kojoj danas zivimo.
V.K.
Preporuke:
0
0
14 subota, 30 april 2011 17:13
boris65
Bilo bi pošteno prema žrtvama ove parazitske grupe da se podignu optužnice zbog intelektualnog sakaćenja nekoliko generacija nevine dece.Da nekolicina njih,koji još uvek troše kiseonik na ovoj planeti budu opomena budućim podlacima da neće biti oprosta za učinjeni zločin.Ovaj članak je jedno bolno podsećanje na vreme kada su gmizavci vladali ljudima.Posledice tog danka u krvi se i dan danas osećaju.
M.Marković je od svih njih načinio najveću štetu Srbiji.Posle pada berlinskog zida svi beskičmenjaci su bez ikakve griže savest,jer im je moral nepoznata kategorija zaboravili na Marksa.Samo je MM kao ideološki otac SPSa nastavio sa guranjem prsta u oko pobednicima hladnog rata.I onda je došao NATO i streljao sto za jednog.Što se tiče misaonih boljševika iz Praksisa to nikako ne može biti predmet proučavanja filozofije.To je komedija koja se izrodila u tragediju.
Preporuke:
0
0
15 nedelja, 01 maj 2011 11:39
Visarion
Dva umna čoveka , zbog svojih različitih filiozofskih stavova, skoče , u ovom tekstu, jedan na drugoga i započnu očito nerkontriolisanu svađu koja je odjekivala po celoj zgdari od nekoliko spratova.Srećom nisu za pojasom imali noževe.
Danas su u Tripoliju NATO avioni (Sarkozijevi verovatno) ubili Gadafijevog sina i troje njegovih unučadi.
U Čenoboilju i sada u Fukušimi ozračeno je nekoliko miliona ljudi.Ako neku od atomskih centarala pogodi neki od ovih pedesetek tornada dve tri atomske centrale, svet će biti na ivici apokalipse
Samo SAD imaju stokove atomskog oružjua kadrog da više od deseet puta uništi ceo živi svet na planeti.
Da li su to dominantne pojave u našj civilizaciji razuma.?Da li nas tu neizbežno vodi razum, koji nas od svih drugih živih bića izvdaja i čini pobedničkim?Hoće li pobednik nekom greškiom ili tim istim razumom biti vinovnik , buduće najavljene "propasti sveta"?
Mravinjak sa svojom savršenom organizuacijom nikada nisu uništili sami mravi.Dođe čovek
Preporuke:
0
0
16 nedelja, 01 maj 2011 11:42
Visarion nastavak
i nagazi mravinjak da bi video kako se snalaze kad naiđe apolalipsa.Ali mu i tada kad oni veoma brzo , bez razuma, znaju da se organizuju i mravinjak i za par dana vrate u prvobtno stanje, ta pojava mnogo ne znači..Da ne govorimo o pčelama.Znači li nešto okolnost da pčele, za razliku od čoveka i većine drugih živih bića na planeti, uz to nikoga ne ubijaju da bi se hranile.Takođe bez razuma.Mi mislimo instinktima a ko zna da li samo tako?Propolis kojim zalivaju ubijene uljeze u košnicama je savršen balsamirajući materijal, koji čovek s razumom koristi, kad treba da se od nečega leči.
Šta mislite gospodo filozofi na sve ovo,Šta ste učinili vašim bravuroznim spekulativnim školama mišljenja da sve ove opasnosti prestanu ili se obrazujete u senci tih oopasnosti , kad već možete da postanete međusobne žrtve.Deder izdignite se iznad jednog običnog čovekovog zapitanog razuma.
Preporuke:
0
0
17 nedelja, 01 maj 2011 12:27
Zbunjen
@boris65
Zaista je zanimljivo to kako se danas opet sećaju davno izumrlog Marksa na Zapadu, pobedniku hladnog rata. A pre nepunih mesec dana, 7. aprila, na prvoj strani londonskog Economist-a nadnaslov koji bode oči - Capitalism's waning popularity. A u tekstu podatak da se još koliko 2002. godine 80 odsto Amerikanaca kladilo na sistem slobodnog tržišta, dok je ta podrška prošle godine opala na 59 procenata. A u Francukoj tek šest odsto izrazito podržava takav sistem.
Preporuke:
0
0
18 nedelja, 01 maj 2011 13:20
Jovo
Hvala autoru na tekst.To me potseca na Volterove reci"I tako dodjose na vlast progonjeni i potlaceni i postadose progonitelji i tlacitelji".Posebna je uloga"intelektualaca" u svemu tome,jer intelektualac bez morala nije intelektualac,vec obrazovani hostapler.Nazalost ovo nije samo srpski problem i zato cela istorija civilizacije je horor u nastavcima.
Preporuke:
0
0
19 utorak, 03 maj 2011 07:54
Joviša Vidić od Rudina
Filozofija praksisovca, profesora Mihajla Markovića je formirala političku svest političara Markovića, čija se politika na sreću srpskog naroda nije ostvarila.
Ideolog Socijalističke partije Slobodana Miloševića, profesor doktor Mihajlo Marković nas je obavaštavao: "Jugoslavije će biti, pa makar sa Beogradom i okolinom". Molim, neka ovakve "epohalna" misli komentarišu, kako njegovi oponenti tako i vatrene pristalice.
Preporuke:
0
0
20 utorak, 03 maj 2011 18:52
Ružičasti panter@Joviša Vidić od Rudina
Kao partizan, učesnik Drugog sv. rata, Mihailo Marković je do kraja života imao iskrivljenu sliku o ulozi četnika i partizana u tom ratu. Mislim da je iskreno verovao da je cilj partizanske borbe bio pravedniji svet a ne osvajanje vlasti po svaku cenu (plaćenu srpskim životima). Verujem da je to bio slučaj sa mnogim mladim ljudima i da treba razlikovati rukovodstvo pokreta od tih mladih idealista od kojih su mnogi dali svoje živote.Ako ostavimo po strani tu zabludu, M. Marković je bio iskren patriota i častan čovek. Verovao je, možda malo slepo, u svoje ideale.
Preporuke:
0
0
21 sreda, 04 maj 2011 12:21
thinking maize
Ajde bogati da malo odmorim od "sajber marksista", da me neko ovde na sajtu odmeni! U svakom slučaju očekujem da drug Mario Kalik odgovori. Mada bi bilo dobro da drug Kalik SMISLENO odgovori na PRIMEDBE u vezi TOLERANCIJE marksista prema INOMISLEĆIMA, jer TA PRIMEDBA je OSNOVNA u Brdarevoj analizi, ostalo je manje-više stvar LIČNOG utiska, koji je kao takav UVEK SUBJEKTIVAN! Svako dobro svima i marksistima i nemarksistima!
Preporuke:
1
0
22 sreda, 04 maj 2011 13:34
@thinking maize
Pa nema tu mnogo šta da se objašnjava. Komunisti su po osvajanju vlasti u Srbiji uspostavili DIKTATURU PROLETARIJATA. To je bio njihov javno i jasno iskazan stav, zapisan u programu koji su članovi Komunističke partije, a medju njima i pomenuti praksisovci, promovisali i prihvatili. To nekako svi zaboravljaju. Zato je praksisovska kritika nedovoljne demokratije u sistemu licemerna i besmislena. Liči na kritiku celibata od strane katoličkih sveštenika koji su postali sveštenici upravo zavetujući se na celibat. Ili se raspopi ili poštuj celibat. A ne, oni bi hteli da se ne raspope, da ne poštuju celibat a da ipak ostanu katolički sveštenici i to da sebe proglase za one prave i pravoverne.To Vam je,thinking maize, priča o našim praksisovcima i o toleranciji. Uzgred, i ja sam radoznao da pročitam ortodoksno mišljenje M. Kalika.
Preporuke:
1
0
23 sreda, 04 maj 2011 13:42
isprazna ironija
Znate, gospodine Thinking maize, da bi Vam neko SMISLENO odgovorio morate nešto smisleno i podastrti, a ne samo biti u najboljem slučaju DOSADAN, kako to primeti izvestan komentator, što teško da je do sada bio slučaj, mislim u pređašnjem smislu. Nešto slično važi i za ovog mudrologa-sociologa, profesora Milana Brdara, i njegovu monumentalnu polubiografiju o misli ali i političkom delovanju MIhajla Markovića a ne na zadnjem mestu i studiji provikativnog naslova, Filozofija /pa još/ u Dišanovom pisoaru. Slažem se da je ovde pozvaniji Mario Kalik i iz sasvim ličnih razloga, uostalom. Oprostite na "smelosti" da ovako nešto primetim. U jednom ste, međutim, u pravu. Oni koji bi makar mislili na Marksovom tragu jedva da bi smeli biti tolerantni u odnosu na stanje i vreme koje su, a i Vi, makar sasvim marginalno, dimenzionirali aktuelnoj Srbiji. A, eto, vidite, ni njima u ovom smislu ne nedostaje TOLERANCIJE. Ovde takvih odavno nema a među poslednjima, mada uz brojne primedbe, svrstavam M.M.
Preporuke:
0
0
24 sreda, 04 maj 2011 16:23
thinking maize@ kolegama komentatorima
Kad primetih ovaj tekst, zaintrigira me da JOŠ UVEK IMA LjUDI koji bi da POLEMIŠU SA MARKSIZMOM, a ne da ga usput otpišu kao GUBITNIČKU ideologiju! No, pošto u istoriji UVEK VAŽI "NIKAD NE RECI NIKAD", red bi bio da i druga strana kaže svoje "VJERUJU", pa da PROCENIMO i OCENIMO, mi OBIČNI SMRTNICI! Nisam imao nameru da, što neki spočitavaju "ZBOG DOSADE", šire elaborišem/"elaborišem" (uzmite po volji) svoje stavove, već da onako nabacim, pa nek drug Kalik odgovara, jer JEDINO ON ostade da sa ponosom u ovoj Srbiji izgovara: JA SAM MARKSISTA! Da li je u pravu ili nije u pravu, ne bih da procenjujem, samo očekujem DOBRU RASPRAVU! O marksizmu imam mišljenje, branio sam ga ovde na sajtu, pa bih, da ne širim dalje diskusiju ovde citirao jednog komentatora koji TAČNO PRIMETI "da se o Brozu, njegovoj ideologiji i dobu mi OVDE u Srbiji JOŠ UVEK NE MOŽEMO OBJEKTIVNO ODNOSITI zbog SOCIJALNOG BOLjITKA i NACIONALNOG GUBITKA vezanih za njega, njegov sistem i doba!" Ako neko može bolje, široko mu polje!
Preporuke:
0
0
25 sreda, 04 maj 2011 19:00
@thinking maize
U očekivanju Kalika... Ideologije se ne mogu procenjivati.U njihovoj osnovi su vrednosni sistemi koji se ne mogu rangirati. U osnovi marksizma je ideja jednakosti u osnovi liberalizma je ideja slobode. Pa ko šta voli. Problem je kad se počne na silu jednoj zajednici nametati sistem koji se zasniva na jednom ili drugom sistemu vrednosti - crvenim revolucijama komunizam, ili plišanim revolucijama (a nekad i bombama)sloboda, tj. demokratija. Nažalost, tome su skloni i jedni i drugi.Poslednji primer imamo u Libiji. Ta zemlja ima najveći dohodak po glavi u Africi i Indeks humanog razvoja (besplatno, školstvo, zdravstvo, socijalna zaštita..) veći nego neke američke države ali Amerika ih bombarduje da bi im donela slobodu i civilno društvo.Razume se, posle toga više neće imati besplatno zdravstvo kao što ga nema ni 40 miliona Amerikanaca. Uzgred, Gadafi ipak nije bombardovao SAD da bi onih 40 miliona neosiguranih dobilo zdravstvenu zaštitu.
Preporuke:
1
0
26 sreda, 04 maj 2011 22:45
Mitovi i mistifikacije
@thinking maize
Zanimljivo je kako tako željno očekujete Maria. Bojim se da se tu krije slabo skrivena želja da sebe ešelonirate u red pozvanih sabesednika. Sve to, pak, markirate ideologizacijom onoga što držite da je marksizam. A vrhovna teza da je marksizam ideologija je tek posebno interesantna ali, na žalost, i sasvim šuplja. Pa, gde nađoste u delu Marksa tako šta. Poturite, makar, jedan vredan citat, molim vas. Sumnjam i da ste ozbiljnije prošli kroz njegove tekstove. Kapital ne smem ni pominjati. A drugima podmećete da slabo stoje sa dijalektikom!!!??? Kakve drskosti!!!Istovremeno tragično i mrtvački zorno a pozitivistički dosledno branite prevaziđene ideološke koncepte. Računate na pospanost tzv. marksista koje uostalom i sami, vi znate zašto, promovišete. U pravu ste. Najlakše se boriti sa izabranim i unapred nabeđenim protivnikom. Možda je to ta vaša dijalektička lukavost i prepredenost. Avaj, računate na spljoštene ideološke neurone a to je samo manipulativna disciplina.
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 05 maj 2011 07:57
@thinking maize
Bespredmetan razgovor. Sve najbolje.
Preporuke:
0
0
28 četvrtak, 05 maj 2011 09:41
thinking maize@ sajber marksisti
Poštovani druže, rekoste: "Istovremeno tragično i mrtvački zorno a pozitivistički dosledno branite prevaziđene ideološke koncepte. Računate na pospanost tzv. marksista koje uostalom i sami, vi znate zašto, promovišete. U pravu ste. Najlakše se boriti sa izabranim i unapred nabeđenim protivnikom." Pošto mi NE PADA NA PAMET da budem Don Kihot marksizma, sve jašući na Rosinantu dijalektike (ali ne Hegelove, već Marksove, postavljene na noge!), ZADOVOLJAVAM se da budem Sančo Pansa "prevaziđenih ideoloških koncepata"! Kada sam već toliko "mali", kako ustvrdiste! Uostalom Sančo Pansa je OPLAKAO svog dobrog Don Kihota i još DUGO POŽIVEO SEĆAJUĆI GA SE! Ako to uopšte ima značenja ZA VAS! Ako ne, ajte da NE DAVIMO OSTALE ovde na sajtu, već da to rešimo negde napolje...
Preporuke:
0
0
29 četvrtak, 05 maj 2011 11:13
naprćeni nosić
@thinking maize
Građanski obzir u punom cvatu!
Preporuke:
0
0
30 četvrtak, 05 maj 2011 12:02
thinking maize@ sajber marksisti
Šta ja pa pričam o "Don Kihotu", čovek je ZASTAO kod "Kako se kalio čelik", Pavla Korčagina i Čapajeva! Za njega je i Gorki MISAONA IMENICA! A o "Oblaku u pantalonama" da i ne govorimo! Pravi PROLETER se ne ubija, on ubija mrske buržuje! A što je buržuj obrazovaniji to je i sumnjiviji! Koliko vidim Đido i Radovan Zogović dobili su dostojnog naslednika! Još da se pojavi i neko MAZALO i da UMISLI da je inkarnacija Bože Ilića!? Pa da opet sondiramo po Novom Beogradu!? Šta ćete, TO JE NAMA NAŠA BORBA DALA! Ajd zdravo, imam PAMETNIJA POSLA!
Preporuke:
2
0
31 četvrtak, 05 maj 2011 14:54
Odjahivanje u maglinu
@thinking maize
Od sagovornika je hvale vredno što me poduči o dve dijalektike, Hegelove i Marksove. Usput primeti i da mu ne pada na pamet da izigrava Don Kihota itd.....Priznajem da polemiše "nedohvatljivo", što bi trebalo da je neka veština.
Nažalost, cilja one na koje unapred računa a to su lake i mekane mete. Umanjuje mu, međutim, zadovoljstvo a i kvari ukupan ideološki bilans. No, odjaha čova u daljinu i nigdinu.....
Ja, na žalost, zastadoh na Pavlu Korčaginu, Marksu i Kapitalu, Kejnsu, Šumpeteru i Simonoviću, eventualno, Richebächeru, LaRouchu, Kozomari i Mili Alečković. Pomenu li neko M.M.?
Preporuke:
0
0
32 četvrtak, 05 maj 2011 15:19
the buzzer
@thinking maize
nema nikakve sumnje da od ovog Vašeg povremenog ideološkog špricaraja ima puno važnijih a i pametnijih stvari kojima se možete baviti. I tu ste, Gospodine, duboko u pravu. Voleo bih da se učim na Vašem primeru ali mi nešto ne polazi za rukom. Shvatićete me, nadam se! Učtiv pozdrav dragom Gospodinu.
Preporuke:
1
0
33 četvrtak, 05 maj 2011 16:10
thinking maize@ The buzzer-u
Rekoste g-dine: "Učtiv pozdrav dragom Gospodinu", što me MNOGO OBRADOVA, jer NIJE SVE U TOPUZU, a ljudi se mogu odmeravati I NA DRUGE NAČINE! Ne čini me ovo srećnim, kao što me ne čini srećnim saznanje da je NAJLUĐA pogovorka našeg roda "E NEĆU NI KAKO JA HOĆU" i dalje VRLO AKTUELNA! Svako Vam dobro.
Preporuke:
1
0
34 četvrtak, 05 maj 2011 20:23
Mario Kalik
Evo i mene da se javim kad ste već tražili :-) Teško je na ovako malom prostoru reći sve što je neophodno o tekstu jer je u njemu dosta stvari spomenuto, i to na jedan provokativan način koji inače odlikuje stil prof. Brdara. U nekim stvarima se slažem s njim, tamo gde recimo govori o odiseji članova beogradske Praksis grupe koji su, uz častan i svetao izuzetak Mihaila Markovića, u tom svom životnom i intelektualnom razvoju uveliko udarili o hridi građanske ideologije i političke prakse, omađijani njenim sirenskim zovom. Projektom Praksisa krenuli su putem autentičnijeg socijalizma, a već 80-tih zalutali sasvim izvan socijalizma, što je bila tačka razlaza između njih i Markovića. Tačno je i da je sukob između praksisovaca i tadašnje vlasti zaista bio politički, a ne samo idejni, tj. u njemu je ulog bio ne samo ispravno shvatanje marksizma već i pozicija vlasti, što je osobeno za socijalističke sisteme u kojima se politika i ideja ili ideologija neposredno prožimaju.
Preporuke:
1
0
35 četvrtak, 05 maj 2011 20:25
Mario Kalik
Naravno, o većini drugih stvari imam bitno drugačije mišljenje od Brdara jer se prosto krećem u njemu suprotnoj, marksističkoj paradigmi. Kako reče Tomas Kun, ono što su pre naučne revolucije bile guske, posle nje su zečevi, pa se "iste" stvari vide iz sasvim promenjene perspektive; ovo se može primeniti i na radikalne rezove u filozofiji i društvenom životu. Stoga se sa Brdarom ne mogu složiti tamo gde se obrušava na same izvorne principe Praksisa, na ideje socijalističke utopije i humanističkog marksizma. Uostalom, ako smo do sada i po čemu bili značajni u filozofiji, ostavljajući traga na svetskom nivou, onda je to Praksis filozofija. Zato mislim da o nekima od njenih vodećih predstavnika ipak moramo govoriti sa poštovanjem i uvažavanjem, što ovde na žalost nije slučaj. Takođe, nije korektno da se ne navode imena osoba koja se spominju u vrlo negativnom svetlu jer to pretvara ovaj tekst u pamflet, unapred onemogućavajući da se o tim slučajevima iznese drugačije mišljenje.
Preporuke:
2
0
36 četvrtak, 05 maj 2011 20:25
Mario Kalik
Na kraju, kada je reč o (ne)toleranciji, neke činjenice se ipak ne mogu prenebregnuti. U monarho-buržoaskoj Jugoslaviji marksistička literatura prevođena je po zatvorima ili objavljivana u strogoj ilegali, a oni koji su se izjašnjavali kao komunisti automatski su ostajali bez službe, o nemogućnosti pristupa Univerzitetu da ne govorim. U socijalističkoj Jugoslaviji, pak, naširoko je prevođena i objavljivana nemarksistička pa i antimarksistička literatura (i to kod državnih izdavača), a mnogi antikomunisti su radili u državnim ustanovama, pa i na Univerzitetu. Eto, Brdarevu prvu knjigu objavljuje Savez socijalističke omladine, a on sam, iako antikomunista i antimarksista, nesmetano završava fakultet i radi u (državnom) Institutu društvenih nauka.

Više od toga teško da se igde i ikada može dobiti ako radikalno napadamo ne samo aktuelnu vlast, već i njene idejne temelje. Manje ili veće proganjanje ili stradalništvo je cena koja se tada mora podneti, i nedosledno je žaliti se na to...
Preporuke:
2
0
37 četvrtak, 05 maj 2011 20:54
može i ovako......
@thinking maize
Nikako ne mogu dokučiti otkuda Vam padaju na pamet "topuzi" i slične stvari kada se povede reč o, recimo ideologijama levice. Dobro, da se ne lažemo, istorijski primeri......itd. ali to jednako ako ne i daleko ubedljivije važi, uslovno rečeno, i za onu drugu stranu, ma šta pod njom podrazumevali. Inače, ja spram Vas nemam ni najmanjeg animoziteta. Prosto, smatram, da zaobilazite, iz ideoloških obzira, čini mi se, tamne vilajete građanskog društva. Sve su to, možda, i preideologizovane sintagme, ali od toga nikog ne zaboli......Vas je interesantno sondirati jer imate višeslojnu misao i neobične a često puta i, na radost uma, visprene zaključke. Ali, dopustite da i takve uzvihorene umne proplamsaje stavimo pomnije pod lupu. Nemojte odmah sve trpati u ideološki tabor jer, bar lično, ne osećam da nijednom pripadam, pogotovo u današnjoj srpskoj kakofoniji partijskog i, svakako, ideološkog besmisla. Često ne ispratim rečenicu sa svako dobro jer sagovorniku to, svakako, želim
Preporuke:
1
0
38 petak, 06 maj 2011 09:57
Srboljub Savic
Clanak g. Brdara je iskocio iz svakog smisla.
Nije ni o delu pok. M. Markovica, ni o Praksis-u.
Da medju nama-Srbima neprikosnoveno vlada ropski duh,
bavili se filozofijom, politikom naukom ili necim
drugim, prizemnijim. Optereceni njim, a vodjeni
strascu za novcem i moci, lako postajemo kameleoni,
mesamo "babe i zabe", ... Mesamo kapitalizam-pojam
koji je uveo Marks (kad govori o ekonomskom sistemu)
sa idejama komunizma i socijalizma (takodje samo
recima). Samo je u Srbiji nova moda, da se Marks
vuce po blatu nesuvisllih rasprava, dok mu iole
ozbiljni (i na tzv.-zapadu) ne osporavaju vrednosti
filozofa i sociologa. To sto on nije istoricar ekonomije,
a mi ne vidimo da je "kapitalizam" zacet
jos uvodjenjem novca, ni to da su ex SSSR
i Kina (odavno) drzave drzavnog kapitalistickog sistema
ne umanjuje Marksa. To sto su nabedjene "komunisticke" i "socijalisticke" drzave nestale, ne znaci nestanak ideja.
D1 S. Savic
Preporuke:
1
1
39 petak, 06 maj 2011 10:15
Srboljub Savic
D2 Samo u Srbiji se liberalizam izjednacava sa
slobodom (da bude gore, idejom slobode). Samo se u
Srbiji propagira liberalni ili neo-liberalni kapitalizam, zemlji bez kapitala i bez iole znacajnih
kapitalista.
Filozofska misao u celom XX veku, a u XXI jos manje,
ignorise (ili se plasi "vruceg krompira") religiju,
kao i mnogo toga sto joj je predmet. Zato smo hrabri,
ne samo da "mrtvom vuku, rep merimo" vec da na
pokojnicima pare zaradjujemo.
Iako se slazem sa ocenom pogubnosti "neo-libearlizma"
"primenjenog" u razaranju svega u Srbiji, valjda
je filozofija nesto drugo.
Rodjen u vreme stradanja, skolovan i odrastao u Jugoslaviji, bravio sam, radio po svetu, dovoljno da
shvatim da jos mogu da ucim i da su dogme i stereotipi samo sredstva zloupotrebe vlasti, sa ciljem ocuvanja izvora tantijema.
S. Savic
Preporuke:
1
1
40 petak, 06 maj 2011 12:55
thinking maize@ kolegama komentatorima
Kao što sam pretpostavljao Mario Kalik je odgovorio SMIRENO, iako ni za jotu ne odstupajući od svog uverenja! Što je stvar za pohvalu! Kao što je stvar za pohvalu pristup neimenovanog sagovornika sa nick-om "može i ovako..." (ili "the buzzer"?!). Vrlo je potrebno, BAŠ SADA, u vremenu JEDNOG OD NAJDUBLjIH PADOVA NAŠEG NARODA, da RASPRAVLjAMO SMIRENO o OSNOVNIM POJMOVIMA, baš kako je radio Sin Neba dok je sprovodio rituale u vreme varvarske najezde na Kinu! Kako reče drugom prilikom g-din Antonić, NIJE BITNA SAMO PROMENA, već i KVALITET PROMENE! A za RASPRAVU o OSNOVNIM POJMOVIMA potrebni su i MARKSISTI i NEMARKSISTI! Jer radi se o IZBORU NAŠE ZAJEDNIČKE BUDUĆNOSTI! A što se tiče te budućnosti NEMA BOLjE GARANCIJE ZA NjU OD DOBRE RASPRAVE, jer VIŠE NIKOME NE SMEMO VEROVATI NA REČ! A najmanje samozvanim reformatorima, bilo marksističke ili nemarksističke provenijencije! U tom smislu potrebno je i poštovanje istorijskog nasleđa, marksističkog i nemarksističkog, da bismo PREŽIVELI! Svako dobro!
Preporuke:
3
0
41 četvrtak, 12 maj 2011 09:38
Gordana Sandalj
Zahvalna sam gospodinu Brdaru zbog prezentovanja obilja informacija,tako neophodnih svakom od nas a sve u cilju kreiranja boljeg drustva.
Verujem da PROMENE mogu biti izazivaci velikih strahova,ali strahove moramo pobediti.Podkrepicu to sto mislim jednim od mojih omiljenih citata:"All truth passes through three stages.First it is ridiculed,second it is opposed.Third,it is accepted as being self-evident"-A.Shopenhaurer
jednom sam procitala nesto o kreiranju Theory of subjectivity,radi lakseg vladanja masama.Volela bih da mi neko nesto kaze o tome.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner